معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام؛
معاون و مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت : برابر شواهد شرکت ایران افق 3ماه حقوق ومزایای کارگران خود را پرداخت نکرده و به خاطر عدم پرداخت حقوق کارگران به دستگاه قضا معرفی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 26 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ آیت اله نرگسی در گفت گو با خبرنگار ما اظهار کرد : یکی از معاونت های تخصصی اداره کار و رفاه اجتماعی حل فصل اختلافات کارگری و کار فرما در حوزه معاونت روابط کار است در این حوزه ما شورای حل اختلاف داریم که برابر قانون وظیفه ذاتی آنها بحث حل فصل اختلاف کارگر و کار فرما را دارند. 

وی اظهار داشت : برابر وظیفه ذاتی بازرسی ،نظارت و بازدید مکرر از کارگاه های سطح استان طبق برنامه زمان بندی در دستور مجموعه همکاران ما قرار دارد و موارد ایمنی ، بهداشتی و جهت رفاه حال کارگران به کارفرمایان گوشزد کنند تا اگر مانع و ایراداتی وجود دارد رفع نقص کنند. 

وی گفت : در 6ماه سال جاری حدود 15هزار بازرسی از کارگاه های استان صورت گرفته است و بیشترین اختلاف حوزه جامعه کارگری استان در بحث پرداخت ها است که خوشبختانه در سال جاری علی رغم شرایط اقتصادی نسبت به سال های قبل ، پرداخت ها معوقات پرونده کمترو تنش کارگری با کارفرما ها کمتر شده است. 

نرگسی افزود : در خواست ما از کارفرما ها این است بحث قرارداد های سفید امضا تسویه حساب های سفید امضا کنار بگذارند چرا که در مراجع ما پذیرفته نیست و هر کارگری که خواسته مطالباتی داشته باشد قطعا منتج به صدور رای و مطالبات او احصاء می شود ودر نهایت کار فرما باید پرداخت کند. 

وی در خصوص عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت ایران افق در شهرستان دهلران نیز گفت : شرکت ایران افق به صورت مرتب رصد می شود و همین امروز در جلسه کمسیون کارگری شهرستان دهلران که رئیس اداره دهلران شرکت کردند مطرح شد و کارفرما در جلسه موارد لازم گوشزد و تذکر لازم را در جلسه دادن و برابر شواهد 3ماه حقوق کارگران خود را معوق دارد و ما از طریق مراجعه قانونی پیگیر لازم را انجام و برای بررسی بیشتر به به مراجعه قضایی معرفی شده است. 

وی در خصوص نمی از حقوق ماهیانه توسط برخی شرکت ها گفت : حقوق کارگران جز دیون و قانون کار یک قانون آمره است ورعایت آن برای کارفرما اجبار است باید هر ماه حقوق و کارگر پرداخت شود اما این شرکت به خاطر مشکلاتی مالی که مطرح کردند قول دادند پرداخت کنند وقول دادن تا پایان سال حقوق کارگران به روز شود. 

وی گفت : بیشترین حجم پرونده ها کارگری و کار فرمایی در مرکز استان و بعد شهرستان دهلران است و در تلاش هستیم برای کاهش پرونده ها آموزش ها در سطح کارگاه ها برای کارفرما و کارگران بیشتر کنیم و انتظار داریم کارفرما ها معوقات خود را به روز رسانی کنند تا از تعدد پرونده ها جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار